SKUTECZNA AKTYWIZACJA 2
„SKUTECZNA AKTYWIZACJA 2”
FELU.08.01-IP.02-0082/24
Partner Projektu FUNDACJA AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ BESTWAY
Lider Projektu Paweł Rozmarynowski ARTCOM
PROJEKT SKIEROWANY JEST DO OSÓB:
– dorosłych, powyżej 18 roku życia;
– zamieszkujących w rozumieniu Kodeku Cywilnego na obszarach wiejskich w województwie lubelskim (DEGURBA 3);
– nieotrzymujących jednocześnie wsparcia w więcej niż jednym projekcie dofinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus;
– bez zatrudnienia;
– niepełnosprawnych.
Dodatkowo co najmniej 20% osób wymienionych powyżej będą stanowiły osoby długotrwale bezrobotne oraz osoby spełniające co najmniej jedną z przesłanek:
– doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek kwalifikujących je do wsparcia w projekcie, o których mowa w pkt 1 lub spełniające więcej niż jedną przesłankę określoną w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 735 z póź. zm.);
– znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z posiadanym orzeczeniem wydanym przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności;
– z niepełnosprawnością sprzężoną, osoby z chorobami psychicznymi, osoby z niepełnosprawnością intelektualną i osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (w rozumieniu zgodnym z Międzynarodową Statystyczną Klasyfikacją Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD10);
– korzystające z programu Fundusze Europejskie Pomoc Żywnościowa;
– opuszczające placówki opieki instytucjonalnej;
– wykluczone komunikacyjnie, co oznacza osoby zamieszkujące na obszarach, na których brakuje transportowych połączeń publicznych;
– osoby, które opuściły jednostki penitencjarne w terminie ostatnich 12 miesięcy.
Co oferujemy w projekcie:
– stypendium szkoleniowe;
– stypendium stażowe (jeśli dotyczy);
– catering w trakcie spotkań grupowych oraz szkolenia;
– bezpłatne materiały szkoleniowe;
– zwrot kosztów dojazdu (dla 48UP);
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/ osobą zależną (dla 10 UP) ;
– badania lekarskie (dot. szkoleń – jeśli wystąpi potrzeba oraz stażu zawodowego);
– ubezpieczenie NNW (dot. stażu zawodowego).
Uczestniczyć będziesz w:
– Diagnozie sytuacji problemowej i opracowaniu Indywidualnych Ścieżek
Reintegracji,
– Treningach kompetencji społecznych,
– Indywidualnym poradnictwie psychologicznym,
– Indywidualnym poradnictwie prawnym,
– Indywidualnym poradnictwie zawodowym w formie jobcoachingu,
– Szkoleniach zawodowych,
– Stażach zawodowych,
– Indywidualnym pośrednictwie pracy.
Szczegółowe informacje o projekcie
„FUNDACJA AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ BESTWAY” jako Partner Projektu
informuje, że wraz z Pawłem Rozmarynowskim ARTCOM – Liderem Projektu
realizuje na terenie województwa lubelskiego Projekt pn.
„SKUTECZNA AKTYWIZACJA 2” nr FELU.08.01-IP.02-0082/24,
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027,
Działanie 8.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa, Priorytet VIII Zwiększanie spójności społecznej.
CELEM GŁÓWNYM PROJEKTU jest zwiększenie w okresie od 01.05.2025 r. do 30.06.2026 r. aktywności społeczno-zawodowej i zdolności do podjęcia zatrudnienia u 96 [58K,38M] osób dorosłych (powyżej 18 roku życia) niepracujących, z niepełnosprawnościami [ON], zamieszkujących w rozumieniu Kodeksu Cywilnego na obszarach wiejskich (DEGURBA 3) województwa lubelskiego [WL] poprzez objęcie ich kompleksowym wsparciem aktywizacyjnym.
WSPARCIA PRZEWIDZIANE DLA UCZESTNIKÓW/ CZEK PROJEKTU:
⚫Diagnoza sytuacji problemowej i opracowanie Indywidualnych Ścieżek Reintegracji (IŚR) ⚫
Doradca zawodowy (w porozumieniu z psychologiem) zidentyfikuje potrzeby każdego UP [96UP x 2h/UP; 1 spotkanie], poprzez zdiagnozowanie potrzeb, sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji oraz opracuje dla każdego UP Indywidualną Ścieżkę Reintegracji (IŚR), która będzie określać zakres wsparcia danego UP. IŚR zawierać będzie zestaw kompleksowych, zindywidualizowanych i uzupełniających się form wsparcia, mających na celu wyprowadzenie osób, rodzin/środowiska z ubóstwa/ wykluczenia społecznego.
W przypadku wsparcia osób biernych zawodowo zostaną zidentyfikowane powody bierności (niepełnosprawność, choroba, pełnienie ról opiekuńczych)
i na tej podstawie IŚR zostanie rozszerzone o Indywidualny Plan Działania (IPD) zawierający m.in. analizę potencjału UP, uwarunkowań zdrowotnych, społecznych i zawodowych.
Aby w jak najwyższym stopniu zbadać możliwości i potrzeby UP, w ramach wsparcia zaplanowano Indywidualne spotkania z psychologiem [96UP x 2h/UP; 1 spotkanie], który dokona analizy sytuacji problemowej każdego UP zwracając uwagę na jego stan psychiczny, otoczenie, stopień zaradności, bariery mentalne oraz wykazywane predyspozycje.
Wsparcie zostanie dostosowane do indywidualnych potrzeb UP, wynikających z przeprowadzonej diagnozy potrzeb oraz będzie miało charakter zindywidualizowany i dostosowany do osobistych preferencji i możliwości osób, ze względu na rodzaj niepełnosprawności.
Doradca zawodowy dokona diagnozy sytuacji problemowej w sferze zawodowej, określi potrzeby szkoleniowe UP i możliwości doskonalenia przez pryzmat ich aktualnego stanu wiedzy, kwalifikacji i doświadczenia.
Każdy z UP otrzyma ofertę wsparcia obejmującą takie formy pomocy, które zostaną zidentyfikowane u niego jako niezbędne w celu poprawy sytuacji na rynku pracy.
⚫Treningi kompetencji społecznych⚫
Każdy UP weźmie udział w 4 z 5 Grupowych treningów kompetencji społecznych (wybór 4 tematów z 5 na podst. IŚR), realizowanych z naciskiem na rozbudzenie aktywności i samodzielności [8 grup (po 12 UP) x 4 tematy
x 12h/temat; łącznie 96 UP x 48h/UP; 8 dni/grupę]:
– KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – przygotuje UP do nawiązywania i podtrzymywania kontaktów społeczno-zawodowych w tym podczas poszukiwania zatrudnienia (ON, doświadczenie syndromu tzw. „wyuczonej bezradności”, czego efektem są deficyty w sferze zachowań społecznych – osoby te mają trudność z rozpoczęciem rozmowy, wyrażaniem jasno swojego zdania, mówieniem o sprawach osobistych, a także z określaniem własnych pragnień, czy przyjmowaniem krytyki);
– AUTOPREZENTACJI – rozwinie u UP umiejętność eksponowania mocnych stron osobowości i korzystnej prezentacji własnej osoby (niepełnosprawność obniża samoocenę, powoduje poczucie beznadziejności i brak wiary we własne możliwości, co utrudnia korzystną prezentację);
– ASERTYWNOŚCI – UP ćwiczyć będą wyrażanie uczuć, poglądów, postaw i życzeń w sposób bezpośredni i stanowczy, szanując opinie i prawa innych osób (osoby z orzeczeniem mają obniżoną samoocenę, trudności z wyrażeniem własnej opinii, szczególnie wtedy, gdy jest ona odmienna od przyjętego założenia. Przez bariery fizyczne, a także psychiczne osoby te są bardziej wycofane społecznie i narażone na wpływ/opinie innych osób);
– RADZENIA SOBIE ZE STRESEM – UP nauczą się sposobów rozpoznawania stresu i radzenia sobie z nim, a także określą swą podatność na stres (borykanie się z niepełnosprawnością w znacznym stopniu oddziałuje na psychikę, jest źródłem stresu i znaczących zmian w funkcjonowaniu jednostki w codziennym życiu);
– NA CO DZIEŃ – tematyka oscylować będzie wokół umiejętności prowadzenia gospodarstwa domowego, wypełniania obowiązków domowych /rodzinnych, racjonalnego gospodarowania własnymi środkami finansowymi, oszczędzania (niepełnosprawność ma znaczący wpływ na sytuację na rynku pracy, a co za tym idzie również ogranicza możliwości finansowe, które utrudniają codzienne funkcjonowanie oraz możliwość finansowania leków, opieki medycznej czy niezbędnego sprzętu).
Treningi prowadzić będą do nabycia prze UP kompetencji zgodnie z Wytycznymi w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027 weryfikowanych w IV etapach:
ZAKRES: 96 UP biorących udział w ww. treningach
WZORZEC: UP umieją się sprawnie komunikować i skutecznie prezentować, są asertywni, potrafią radzić sobie ze stresem i w codziennym funkcjonowaniu
OCENA: weryfikacja spełniania kryt.:min.80% obecności na zajęciach i min. 60% z testu kompetencji na koniec zajęć
PORÓWNANIE wyników UP z wymaganiami i wydanie zaświadczenia potwierdzającego zdobyte kompetencji.
UP biorącym udział w treningach zostanie zapewnione wyżywienie (obiad) oraz materiały biurowe.
⚫Indywidualne poradnictwo psychologiczne⚫
Osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności ze względu na swoją sytuację doświadczają silnych barier mentalnych, co ogranicza aktywność społeczno-zawodową. Dla tych UP, którzy przejawiają szczególne trudności
w odnalezieniu się w rzeczywistości związanej z niepełnosprawnością przewidziano wsparcie w postaci Indywidualnego poradnictwa psychologicznego [70 UP x 6 h/UP; 3 spotkania/UP].
Psycholog pomoże UP przełamać lęki, nauczy radzić sobie ze stresem, kontrolować emocje oraz podtrzyma w UP motywację do poprawy jakości życia i wykształci w UP wzrost wiary we własne możliwości.
Psycholog zniweluje destruktywne przeświadczenie o sobie i ocenie otoczenia oraz uświadomi UP o ich mocnych stronach, wskazując możliwości ich wykorzystania w aspektach społeczno-zawodowych. Dzięki wsparciu uczestnicy będą dążyć do lepszego poznania i zrozumienia siebie i efektywniejszego wykorzystania potencjału, zwiększając samoświadomość i samoakceptację.
⚫Indywidualne poradnictwo prawne⚫
Sytuacja prawna osób z niepełnosprawnościami wiąże się z szeregiem uprawnień, które wynikają z doskwierających im ograniczeń. Szczególnie osoby, dla których ta sytuacja jest nowa będą potrzebowały wsparcia w tym zakresie.
Zatem UP wykazujący potrzebę otrzymania pomocy prawnej, wezmą udział we wsparciu w postaci Indywidualnego poradnictwa prawnego [48 UP x 4h/UP; 2 spotkania/UP]. Poradnictwo ma na celu wyposażyć UP w wiedzę dotycząca rodzajów ryzyka socjalnego i możliwych form pomocy oraz zwiększy świadomość UP nt. praw obywatelskich, czy spoczywających na nich obowiązkach. Doradca udzieli UP informacji z zakresu prawa rodzinnego/ pracy/ ubezpieczeń społecznych, pomoże w sporządzeniu pism do urzędów, wyposaży w wiedzę nt. przeciwdziałania przemocy domowej etc., co wesprze UP w rozwiązywaniu problemów determinujących ich wykluczenie.
⚫Indywidualne poradnictwo zawodowe w formie jobcoachingu⚫
Rynek pracy to obszar gdzie osoby z niepełnosprawnością dostrzegają wiele barier osobistych. Aby lepiej radzić sobie z problemami zawodowymi część UP otrzyma wsparcie w postaci Indywidualnego poradnictwa zawodowego
w formie jobcoachingu [76 UP*8 h/UP; 4 spotkania/UP].
Jobcoaching jako skuteczne narzędzie wspierania rozwoju personalno-zawodowego pomoże UP w trwałym wejściu na rynek pracy. Metoda ta, będąca uniwersalnym rozwiązaniem, które może być zastosowane wobec różnych grup wiekowych i społecznych w kontekście ich aktywizacji zawodowej, szczególny nacisk kładzie na zachęcanie do kształcenia i poszerzania kompetencji osób, które utraciły motywację do doszkalania. Doradca zawodowy/ coach, który wesprze realizację IŚR, budując motywację UP i pomagając rozwiązać bieżące trudności w sferze zawodowej co pozwoli osiągnąć trwałe efekty zmiany postaw i sytuacji UP.
Mając na uwadze ograniczenia z jakimi zmaga się Grupa Docelowa czas poświęcony na poradnictwo zawodowe 8h/UP to wymiar niezbędny by uniknąć uogólniania profilu zawodowego UP skutkującego mniejszą efektywnością przeprowadzonego wsparcia. Jobcoaching stanowiąc formę pogłębioną poprzez przeprowadzenie wnikliwej analizy szans i barier danego UP pozwoli osobie badanej na lepsze zrozumienie własnych umiejętności i zdolności oraz zdobycie zatrudnienia.
⚫Szkolenia zawodowe⚫
By zwiększyć dostęp do stabilnego zatrudnienia dla wszystkich UP zaplanowano szkolenia służące zdobyciu, zmianie lub podniesieniu kwalifikacji (potwierdzonych odpowiednim certyfikatem) niezbędnych do poprawy sytuacji na rynku pracy [96UP x śr. 110h zgodnie z zakresem szkolenia].
Szkolenia odbędą się w ramach otwartego pakietu szkoleń w oparciu o zdiagnozowane potrzeby i potencjał każdego UP (zgodnie z IŚR) – indywidualizacja wsparcia oraz zgodne z potrzebami rynku pracy.
W ramach projektu realizowane będą wyłącznie szkolenia, których efektem będzie nabycie kompetencji lub kwalifikacji, weryfikowanych i potwierdzanych zgodnie z zasadami wskazanymi w załączniku nr 2 „Podstawowe informacje dotyczące uzyskiwania kwalifikacji w ramach projektów współfinansowanych
z EFS+” do wytycznych ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021–2027.
Efektem szkoleń będzie nabycie kwalifikacji (określonych zestawów efektów uczenia się zgodnie z ustalonymi dla danej kwalifikacji wymaganiami, których osiągnięcie zostanie sprawdzone w walidacji i formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikowania) lub kompetencji (wyodrębniony zestaw efektów uczenia się/kształcenia, które zostaną sprawdzone w procesie walidacji w sposób zgodnie z wymaganiami ustalonymi dla danej kompetencji, weryfikowalnych w ramach IV etapów: ZAKRES, WZORZEC, OCENA, PORÓWNANIE – zgodnie z Wytycznymi dot. monitorowania…).
Fakt nabycia kwalifikacji potwierdzony zostanie odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem),rozpoznawalnym i uznawanym w danym środowisku, sektorze lub branży, a fakt nabycia kompetencji poprzez wydanie dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji.
Podczas szkoleń będą wykorzystywane różnorodne, angażujące UP metody kształcenia oraz środki i materiały dydaktyczne. Z uwagi na szerokie spektrum szkoleń możliwych do realizacji na etapie wniosku nie ma możliwości określenia programów i konkretnych materiałów (ww. będzie możliwe dopiero po opracowaniu IŚR dla UP).
Zamierzone efekty: min.85% UP uzyska kwalifikacje/kompetencje.
UP zostaną zapewnione stypendia szkoleniowe, wyżywienie (dwa dania i napój) oraz dla części UP badania lekarskie (jeśli wymagać tego będzie tematyka szkoleń).
⚫Staże zawodowe⚫
68 UP z największymi deficytami w zakresie doświadczenia zawodowego zostanie objętych wsparciem w formie 3 m-cznego stażu zawodowego (powiązanego z odbytym szkoleniem), podczas którego wykorzystają posiadane kompetencje i kwalifikacje zawodowe w rzeczywistym środowisku pracy, nabędą praktyczne umiejętności do wykonywania pracy i ostatecznie przełamią bierne postawy.
Wsparcie stażowe realizowane zgodnie ustawą z dn. 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz odpowiednimi aktami wykonawczymi do ustawy, a staże dodatkowo zgodnie z zaleceniem Rady UE z dn.10.03.2014 w sprawie ram jakości staży oraz z Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży. Staże odbędą się na podstawie trójstronnych umów między Wnioskodawcą, UP i pracodawcą przyjmującym na staż, zawierających podstawowe warunki przebiegu stażu, w tym: cel, okres trwania stażu, wysokość stypendium, miejsce wykonywania pracy, zakres obowiązków oraz dane opiekuna stażu i UP odbywającego staż.
Zadania w ramach stażu będą wykonywane w oparciu o program stażu (opracowany indywidualnie z uwzględnieniem potrzeb i potencjału stażysty), przygotowany przez podmiot przyjmujący na staż i organizatora stażu oraz podpisany przez stażystę. Przy ustaleniu programu stażu uwzględnione
zostaną predyspozycje psychofizyczne i zdrowotne, poziom wykształcenia oraz kwalifikacje zawodowe UP. Program będzie określał m.in. nazwę zawodu /specjalności, zakres zadań UP, rodzaj uzyskiwanych kwalifikacji/umiejętności
i sposób ich potwierdzania, harmonogram stażu oraz opiekuna stażu. UP odbywający staż wykonują zadania w wymiarze 40h/tydz. i 8h/dzień
(ON w stopniu znacznym lub umiarkowanym–35h/tydz. i 7 h/dzień), pod nadzorem opiekuna stażu (1 UP/1 opiekuna), który wprowadzi UP w zakres obowiązków oraz zapozna z procedurami i zasadami organizacji, a także będzie monitorował realizację obowiązków i celów edukacyjno-zawodowych (zgodnie z programem stażu) oraz udzielał informacji zwrotnych stażyście na temat osiąganych wyników i stopnia realizacji zadań.
Po zakończeniu stażu opracowana zostanie ocena (w formie pisemnej przez podmiot przyjmujący na staż), uwzględniająca osiągane rezultaty oraz efekty stażu. Wnioskodawca po zapoznaniu się z opinią pracodawcy wyda UP zaświadczenie o odbyciu stażu.
UP zostaną zapewnione stypendia stażowe, badania lekarskie i ubezpieczenie NNW.
⚫Indywidualne pośrednictwo pracy⚫
Pośrednictwo pracy wpłynie na poprawę pozycji na rynku pracy i zwiększenie szans na znalezienie stabilnego zatrudnienia. Zważywszy na specyfikę Grupy Docelowej dla wszystkich UP zaplanowano wsparcie pośrednika pracy. wsparcie realizowane będzie w formie indywidualnych spotkań UP z pośrednikiem pracy.
Podczas tych spotkań [96 UP x 4h/UP; 2 spotkania/UP] pośrednik wyposaży UP w umiejętność sprawnego poruszania się po rynku pracy i samodzielnego poszukiwania zatrudnienia zgodnego z nabytymi kwalifikacjami
lub kompetencjami, przygotuje do udziału w rekrutacji (omówi potencjalne pytania rekruterów i zweryfikuje dokumenty aplikacyjne UP).
Pośrednik przedstawi aktualną sytuację na rynku pracy w odpowiedniej branży dla każdego UP oraz wyszuka i przedstawi im oferty pracy zgodnie z ich oczekiwaniami, kwalifikacjami i predyspozycjami, a także możliwościami rynku pracy. Poprzez indywidualizację wsparcia specjalista dostosuje ścieżkę wsparcia do problemów/ barier, z którymi mierzą się UP (np. wykluczenie społeczne. z powodu niepełnosprawności).
Ponadto aby dostosować zaplanowane działania projektowe do GD, wsparcie dla os. 18-29 lat (pozostających poza zatrudnieniem, edukacją i szkoleniem) będzie realizowane zgodnie z zaleceniami Rady z dnia 30.10.2020 r. w spr. pomostu do zatrudnienia – wzmocnienie gwarancji dla młodzieży i z polskim Planem realizacji Gwarancji dla młodzieży z dnia 01.08.2022 r.
UDZIAŁ W PROJEKCIE JEST BEZPŁATNY!
REZULTAT PROJEKTU:
✅ liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu programu przez 86 UP;
✅ liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu przez 82 UP;
✅ liczba osób poszukujących pracy po opuszczeniu programu przez 35 UP;
✅ liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu przez 29 UP.
ZASADY RÓWNOŚCI I DOSTĘPNOŚCI
Definicja:
Dyskryminacja – różnicowanie, wykluczanie lub ograniczanie ze względu na jakiekolwiek przesłanki w szczególności płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną. Celem lub skutkiem dyskryminacji jest naruszenie lub brak uznania możliwości korzystania z wszelkich praw człowieka i podstawowych wolności oraz ich wykonywania na zasadzie równości z innymi osobami.
Zasada równości kobiet i mężczyzn – wdrożenie działań mających na celu osiągnięcie stanu, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki. To również stan, w którym kobiety i mężczyźni mają równy dostęp do korzystania z zasobów (np. środki finansowe, szanse rozwoju). Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci. Jest to również uwzględnianie perspektywy płci w głównym nurcie wszystkich procesów i działań w ramach programów (tj. podczas przygotowywania, wdrażania, monitorowania, sprawozdawczości, ewaluacji, promocji i kontroli programów).
Zasada równości szans i niedyskryminacji – wdrożenie działań umożliwiających wszystkim osobom sprawiedliwe i pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia, bez względu na ich płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
Zasady równościowe (horyzontalne) – rozumiane łącznie jako zasada równości kobiet i mężczyzn oraz zasada równości szans i niedyskryminacji.
Projekt jest zgodny z zasadami równości szans Kobiet i Mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla ON, tj. m.in. :
✅projekt dostępny dla osób niepełnosprawności;
✅dodatkowe punkty dla osób niepełnosprawnych i Kobiet;
✅promowanie pozytywnego wizerunku Kobiet i Mężczyzn;
✅działania i treści przekazywane Państwu w ramach projektu są wolne od ograniczeń wynikających ze stereotypów płci;
✅uwzględnieniu elastycznych godzin zajęć umożliwiający godzenie życia zawodowego i prywatnego;
✅język wrażliwy na płeć, równościowy;
✅miejsca realizacji wsparcia bez barier architektonicznych;
✅zastosowanie mechanizmu racjonalnych uprawnień – jeśli zdiagnozowano taką potrzebę wobec danego ON.
Wartość projektu – 2 087 514,58 PLN
Dofinansowanie projektu z UE – 1 774 387,39 PLN
Okres realizacji projektu – 01.05.2025 r. – 30.06.2026 r.
DANE DO KONTAKTU
Kierownik projektu – Monika Stefańska
? 608 033 337
? [email protected]
?Adres Biura projektu:
ul. Długa 5, pokój 132,
20-346 Lublin
? 733 022 044
Więcej informacji dotyczących Zasad równości szans Kobiet i mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji znajdą Państwo w linkach poniżej:
✓ Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027
✓ Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
✓ Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych
✓ Karta praw podstawowych Unii Europejskiej
✓ Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r.
