Siła młodości



„Siła młodości”

FEDS.07.05-IP.02-0147/24
Partner Projektu FUNDACJA AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ BESTWAY
Beneficjent Projektu Rękodzieło Fizjoterapia JAKUB ŚLAGA

Przystąp do projektu, jeśli:

– zamieszkujesz w województwie dolnośląskim,
– masz 18-29 lat,
– jesteś osobą bez pracy,
– jesteś osobą nieuczestniczącą w kształceniu/szkoleniu (osoby z kategorii NEET) lub kobietą wychowującą dziecko,
– jesteś osobą zagrożoną ubóstwem i wykluczeniem społecznym lub osobą bierną zawodowo,
– nie otrzymujesz wsparcia w innym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym z EFS+

dodatkowo należysz do minimum jednej z kategorii:

– osób biernych zawodowo;
– osób lub rodzin korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej lub kwalifikujących się do objęcia wsparciem pomocy społecznej;
– osób o zatrudnieniu socjalnym;
– osób przebywających w pieczy zastępczej lub opuszczających pieczę zastępczą oraz rodzin przeżywających trudności w pełnieniu funkcji – opiekuńczo-wychowawczych;
– osób nieletnich, wobec których zastosowano środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji i przestępczości;
– osób przebywających i opuszczających młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii;
– osób z niepełnosprawnościami;
– członków gospodarstw domowych sprawujących opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;
– osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;
– osób opuszczających placówki opieki instytucjonalnej, w tym w szczególności domy pomocy społecznej;
– osób w kryzysie bezdomności, dotkniętych wykluczeniem z dostępu do mieszkań lub zagrożonych bezdomnością;
– osób odbywających karę pozbawienia wolności, objętych dozorem elektronicznym;
– osób korzystających z programu FE PŻ;
– osób należących do społeczności marginalizowanych, takich jak Romowie;
– osób objętych ochroną czasową w Polsce w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę;
– innych osób, rodzin oraz środowisk, o których mowa w pkt 7, zidentyfikowanym przez IZ RP jako zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.

Co oferujemy w projekcie:

– stypendium szkoleniowe,
stypendium stażowe (dot. Uczestników/czek Projektu odbywających staż),
– zwrot kosztów dojazdu,
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem / osobą zależną,
– catering,
– materiały szkoleniowe,
– badania lekarskie,
– ubezpieczenie NNW na czas trwania stażu, zawodowego.

Uczestniczyć będziesz w:

– Identyfikacji potrzeb i opracowaniu Indywidualnego Planu Działania,
– Treningach kompetencji społecznych,
– Szkoleniach podnoszących kompetencje cyfrowe,
– Indywidualnym poradnictwie psychologicznym, prawnym oraz jobcoachingu,
– Szkoleniach zawodowych,
– Stażach zawodowych,
– Indywidualnym pośrednictwie pracy,
– Indywidualnym mentoringu.

Szczegółowe informacje o projekcie

Nazwa projektu: „Siła młodości” Nr projektu: FEDS.07.05-IP.02-0147/24

Wartość projektu: 1 033 423,80 PLN
Dofinansowanie Projektu z UE: 723 396,66 PLN
Okres realizacji projektu: 01.03.2025 r. – 30.04.2026 r.

Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027,
Priorytet 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku,
Działanie 7.5 Aktywna integracja, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Celem projektu do 30.04.2026 r. jest zwiększenie zdolności do zatrudnienia oraz aktywnego udziału w
życiu społeczno-zawodowym 40 (24 K / 16 M) osób młodych w wieku 18-29 lat, bez pracy: pozostających
poza zatrudnieniem, edukacją i szkoleniem (osoby z kategorii NEET) lub będących kobietami
wychowującymi dzieci, należących do minimum jednej kategorii (katalog osób wskazanych
w podrozdziale 4.2, pkt. 1 Wytycznych dot. realizacji projektów z udziałem środków EFS+
w regionalnych programach na lata 2021-2027) tj. m.in.:
osób biernych zawodowo,
osób / rodzin korzystających ze świadczeń z pomocy społ.,
osób o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym,
osób z niepełnosprawnościami – w projekcie założono udział min. 4 (2 K / 2 M) ON,
członków gosp. domowych sprawujących opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym
funkcjonowaniu,
osób objętych ochroną czasową w Polsce w zw. z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę,
zamieszkujących w rozumieniu KC w woj. dolnośląskim, w tym min. 60 % tj. 24 (14 K / 10 M) osób na
obszarze wiejskim wg klasyfikacji DEGURBA i/lub obszarze zagrożonym trwałą marginalizacją i/lub
w miastach średnich tracących funkcję społeczno-gospodarczą, poprzez realizację zindywidualizowanego
i kompleksowego wsparcia aktywnej integracji.

Grupa docelowa projektu to: 40 (24 K / 16 M) osób młodych w wieku 18-29 lat, bez pracy: pozostających
poza zatrudnieniem, edukacją i szkoleniem lub będących kobietami wychowującymi dzieci, należących
do min. 1 kategorii (katalog osób wskazanych w podrozdziale 4.2, pkt. 1 Wytycznych dot. realizacji
projektów z udziałem środków EFS+ w regionalnych programach na lata 2021-2027)
tj. m.in.:
osób biernych zawodowo,
osób / rodzin korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej,
osób o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym,
osób z niepełnosprawnościami – w projekcie założono udział min. 4 (2 K / 2 M) ON,
członków gospodarstw domowych sprawujących opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia
w codziennym funkcjonowaniu,
osób objętych ochroną czasową w Polsce w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę,
zamieszkujących w rozumieniu KC w województwie dolnośląskim, w tym min. 24 (14 K / 10 M) osoby
zamieszkujące na obszarze wiejskim wg DEGURBA i/lub zagrożonym trwałą marginalizacją i/lub
w miastach średnich tracących funkcję społeczno-gospodarczą

W ramach przedmiotowego wsparcia projektu przewidziano następujące zadania:

Zadanie 1 – Identyfikacja potrzeb i opracowanie Indywidualnego Planu Działania
w toku indywidualnych spotkań z Uczestnikami/czkami Projektu (40 UP x 4 h / UP; 2 dni / UP)
doradca zawodowy dokona identyfikacji potrzeb UP, w tym m.in. poprzez diagnozę potrzeb
szkoleniowych (w tym cyfrowych) i walidacyjnych oraz możliwości doskonalenia zawodowego.
Efektem etapu identyfikacji potrzeb będzie opracowanie wraz z UP INDYWIDUALNEGO PLANU
DZIAŁANIA (IPD), zawierającego działania dostosowane do sytuacji osobistej, społecznej i
zawodowej UP (IPD będzie zawierać formy wsparcia konieczne do realizacji w kontekście sytuacji
UP, działania do samodzielnej realizacji oraz termin i warunki zakończenia). Wszyscy UP przejdą
ocenę umiejętności cyfrowych na podstawie testu łączącego elementy samooceny z zadaniami
praktycznymi. Każdy UP otrzyma ofertę wsparcia, obejmującą takie formy pomocy, które zostaną
zidentyfikowane u niego jako niezbędne w celu aktywizacji społeczno-zawodowej.

Zadanie 2 – Treningi kompetencji społecznych
każdy UP weźmie udział GRUPOWYCH TRENINGACH KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH (wybór 3
tematów z 4 na podstawie IPD, realizowanych z naciskiem na rozbudzenie aktywności i
samodzielności [4 grupy (po 10 UP) x 3 tematy x 12 h/temat; łącznie 40 UP x 36 h/UP; 6 dni /
grupę]:
NA CO DZIEŃ – tematyka oscylować będzie wokół umiejętności prowadzenia gospodarstwa
domowego, wypełniania obowiązków domowych / rodzinnych, racjonalnego gospodarowania
własnymi środkami finansowymi, oszczędzania,
KOMUNIKACJA – kształtowanie pozytywnych relacji z bliskimi, osobami z otoczenia,
pracodawcami, osobami w instytucjach i urzędach,
AUTOPREZENTACJA – umiejętność kreowania pożądanego wizerunku i prezentowania swoich
mocnych stron,
RADZENIE SOBIE ZE STRESEM – umiejętność rozładowywania napięcia w sytuacjach
rodzinnych i zawodowych, łagodzenia konfliktów.
Treningi prowadzić będą do nabycia przez UP kompetencji weryfikowanych w IV etapach:
ZAKRES, WZORZEC, OCENA, PORÓWNANIE. UP biorącym udział w treningach zostanie
zapewnione wyżywienie (obiad) i materiały szkoleniowe.

Zadanie 3 – Szkolenia podnoszące kompetencje cyfrowe
udział w zadaniu zgodnie z diagnozą w IPD obejmującą ocenę umiejętności cyfrowych
(obowiązkowo w ramach wsparcia dla osób młodych zaplanowano ocenę umiejętności
cyfrowych z wykorzystaniem narzędzia WARKC (pod warunkiem jego dostępności) lub
„Europejskiego narzędzia do oceny poziomu kompetencji cyfrowych”. Wynik „bardzo dobry”
oceny zwalnia z propozycji uzupełnienia kompetencji, natomiast wszystkim osobom z niższym
wynikiem zostanie zaproponowane szkolenie cyfrowe. W związku z dynamicznym postępem
rozwoju technologii cyfrowych, widocznym zarówno w gospodarce jak i życiu codziennym, każda
osoba (zwłaszcza młoda) powinna dysponować pewnym minimalnym przygotowaniem w
zakresie kompetencji cyfrowych, które wkrótce będzie niezbędne niezależnie od wykonywanego
zawodu. Wobec powyższego, dla 24 UP z największymi deficytami w tym zakresie (na podstawie
IPD) zaplanowano uzupełnienie poziomu kompetencji w ramach SZKOLEŃ PODNOSZĄCYCH
KOMPETENCJE CYFROWE O PROFILU OGÓLNYM [4 grupy (po 6 UP) x 5 tematów x 15 h/temat;
łącznie 24 UP x 75 h / UP; 12 dni/grupę; 6-7 h/dzień]. Zakres merytoryczny zajęć odpowiadać
będzie ramie „Digital Competence Framework” (DIGCOMP) i obejmować będzie 5 MODUŁÓW
TEMATYCZNYCH na poziomie podstawowym A – 15 godz./moduł:
I. INFORMACJA – m.in. przeglądanie, szukanie, filtrowanie i przechowywanie informacji,
II. KOMUNIKACJA – m.in. wykorzystanie narzędzi cyfrowych i aplikacji, dzielenie się
informacjami i zasobami,
III. TWORZENIE TREŚCI – m.in. tworzenie, integracja i przetwarzanie treści,
IV. BEZPIECZEŃSTWO – m.in. narzędzia służące ochronie, ochrona danych osobowych,
V. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW – m.in. rozwiązywanie problemów technicznych,
innowacyjność i twórcze wykorzystanie technologii.
UP otrzymają podręczniki i materiały szkoleniowe (w formacie dostępnym dla ON) oraz zostanie
im zapewniony obiad. Minimalny wymagany poziom obecności na zajęciach to 80 % godzin zajęć.
Szkolenia zakończą się formalnym wynikiem oceny i walidacji oraz będą dawać możliwość
uzyskania certyfikatu ECCC. Certyfikacja nastąpi po walidacji, w sytuacji kiedy właściwy organ
uzna, że dany UP osiągnął efekty uczenia się spełniające określone standardy. UP uzyskają
certyfikaty ECCC po zdaniu egzaminów z każdego z 5 modułów. Każdy UP biorący udział w
szkoleniach zobowiązany jest przystąpić do egzaminu. Biorąc pod uwagę analizę GD, w celu
osiągnięcia jak najlepszych rezultatów zaplanowano również możliwość przystąpienia do
EGZAMINU POPRAWKOWEGO dla UP, którym nie udało się zdać egzaminu za pierwszym
podejściem – założono egzaminy poprawkowe ze średnio dwóch modułów dla 2 UP.

Zadanie 4 – Indywidualne poradnictwo psychologiczne, prawne oraz jobcoaching
indywidualne poradnictwo psychologiczne (20 UP x 6 h / UP; 3 dni / UP): poradnictwo
pomoże UP złagodzić problemy wynikające z ich postawy wobec otoczenia oraz oddalenia
od zasad w nim panujących. Psycholog pomoże UP zniwelować destruktywne przeświadczenia
o sobie i ocenie otoczenia, osłabić wewnętrzne bariery, przezwyciężyć bieżące problemy
i podtrzymać motywację. Psycholog wesprze UP w przełamaniu ich lęków, nauczy radzić
sobie ze stresem i kontrolować emocje. Eliminując / łagodząc zdiagnozowane deficyty
intrapsychiczne, UP dzięki pomocy psychologa będą dążyć do lepszego poznania i
zrozumienia siebie i efektywniejszego wykorzystania predyspozycji i potencjału,
zwiększając samoświadomość i samoakceptację,
indywidualne poradnictwo prawne (16 UP x 3 h / UP; 2 dni / UP): poradnictwo prawne
wyposaży UP w wiedzę dot. rodzajów ryzyka socjalnego i możliwych form pomocy oraz zwiększy
świadomość UP na temat ich praw, czy spoczywających na nich obowiązków. Doradca (w
zależności od potrzeb) udzieli UP informacji z zakresu prawa rodzinnego / pracy / ubezpieczeń
społecznych, pomoże w sporządzeniu pism urzędowych, wyposaży w wiedzę w zakresie
przeciwdziałania przemocy domowej, co wesprze UP w rozwiązywaniu problemów
wpływających na sytuację, w której się znajdują,
indywidualne poradnictwo zawodowe w formie jobcoachingu (40 UP x 6 h / UP; 3 dni / UP):
jobcoaching jako skuteczne narzędzie wspierania rozwoju personalno-zawodowego pomoże UP
w trwałym wejściu na rynek pracy. Metoda ta, będąca uniwersalnym rozwiązaniem, które może
być zastosowane wobec różnych grup wiekowych i społecznych w kontekście ich aktywizacji
zawodowej, szczególny nacisk kładzie na motywowanie do kształcenia i poszerzania kompetencji
osób niechętnych dokształcaniu się. Coach wesprze realizację IPD, budując motywację UP i
pomagając rozwiązać bieżące trudności w sferze zawodowej co pozwoli osiągnąć trwałe efekty
zmiany postaw i sytuacji UP.

Zadanie 5 – Szkolenia zawodowe
by zwiększyć szansę UP na uzyskanie / utrzymanie zatrudnienia dla wszystkich UP zaplanowano
SZKOLENIA ZAWODOWE służące zdobyciu kompetencji / kwalifikacji zawodowych (40 UP x śr.
100 h dydaktycznych / UP; śr. 1 – 2 m-ce / UP) w ramach OTWARTEGO PAKIETU SZKOLEŃ –
konkretne tematy zostaną wskazane w toku projektu w oparciu o zdiagnozowane potrzeby i
potencjał każdego UP (zgodnie z IPD) – indywidualizacja wsparcia. Jednocześnie szkolenia będą
uwzględniać rzeczywiste potrzeby na określone kwalifikacje i umiejętności na regionalnym /
lokalnym rynku pracy. UP dzięki uczestnictwu w projekcie (o ile będzie to zgodne z ich IPD) będą
mogli nabyć umiejętności cyfrowe (w ramach Zadania 3 i szkoleń zawodowych ukierunkowanych
na nabycie umiejętności z zakresu technologii cyfrowych), umiejętności niezbędne do podjęcia
pracy w sektorze zielonej gospodarki oraz umiejętności w zawodach związanych z usługami
zdrowotnymi i opiekuńczymi. Efektem szkoleń będzie zdobycie, zmiana lub podniesienie
kwalifikacji lub nabycie kompetencji (weryfikowanych w ramach IV etapów: ZAKRES, WZORZEC,
OCENA, PORÓWNANIE. Fakt nabycia kwalifikacji potwierdzony zostanie odpowiednim
dokumentem (np. certyfikatem), rozpoznawalnym i uznawanym w danym środowisku, sektorze
lub branży, a fakt nabycia kompetencji poprzez wydanie dokumentu zawierającego
wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji. Wymagana
frekwencja to min. 80% godzin zajęć. Podczas szkoleń będą wykorzystywane różnorodne,
angażujące UP metody kształcenia oraz środki i materiały dydaktyczne. Części UP zapewnione
zostaną badania lekarskie (jeśli wymagać będzie tego tematyka szkoleń). UP otrzymają stypendia
szkoleniowe.

Zadanie 6 – Staże zawodowe
dla 24 UP z największymi deficytami w zakresie doświadczenia zawodowego zaplanowano
wsparcie w formie 3 miesięcznego STAŻU spójnego z tematyką szkoleń, podczas którego
wykorzystają posiadane kompetencje i kwalifikacje zawodowe w rzeczywistym środowisku pracy,
nabędą praktyczne umiejętności do wykonywania pracy i ostatecznie przełamią bierne postawy.
Wsparcie stażowe realizowane zgodnie z zaleceniem Rady UE z dn.10.03.2014 ws. ram jakości
staży oraz z Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży. Staże odbędą się na podstawie trójstronnych
umów między Wnioskodawcą, UP i pracodawcą przyjmującym na staż, zawierających
podstawowe warunki przebiegu stażu, w tym: cel, okres trwania stażu, wysokość stypendium,
miejsce wykonywania pracy, zakres obowiązków oraz dane opiekuna stażu i UP odbywającego
staż. Zadania w ramach stażu będą wykonywane w oparciu o program stażu (opracowany
indywidualnie z uwzględnieniem potrzeb i potencjału stażysty), przygotowany przez podmiot
przyjmujący na staż i organizatora stażu oraz podpisany przez stażystę. Przy ustaleniu programu
stażu uwzględnione zostaną predyspozycje psychofizyczne i zdrowotne, poziom wykształcenia
oraz kwalifikacje zawodowe UP. Uczestnicy/czki odbywający/e staż wykonują zadania w
wymiarze 40 h/tydz. i 8 h/dzień (ON w stopniu znacznym lub umiarkowanym – 35 h/tydz. i 7 h /
dzień), pod nadzorem opiekuna stażu, który wprowadzi UP w zakres obowiązków oraz zapozna
z procedurami i zasadami organizacji, a także będzie monitorował realizację obowiązków i celów
edukacyjno-zawodowych (zg. z programem stażu) i udzielał informacji zwrotnych stażyście na
temat osiąganych wyników i stopnia realizacji zadań. Po zakończeniu stażu opracowana zostanie
ocena (w formie pisemnej przez podmiot przyjmujący na staż), uwzględniająca osiągane
rezultaty oraz efekty stażu. Wnioskodawca po zapoznaniu się z opinią pracodawcy wyda UP
zaświadczenie o odbyciu stażu. W ramach projektu zaplanowano otwarty nabór ofert stażu od
podmiotów przyjmujących na staż. UP zostaną zapewnione stypendia stażowe, badania lekarskie
i ubezpieczenie NNW.

Zadanie 7 – Indywidualne pośrednictwo pracy
dla wszystkich UP zaplanowano INDYWIDUALNE POŚREDNICTWO PRACY, będące kluczowym
elementem wsparcia, pozwalającym UP uzyskać w możliwie krótkim czasie odpowiednie
zatrudnienie. Podczas indywidualnych spotkań z UP (40 UP x 6 h / UP; 3 dni / UP) i na podstawie
IPD, pośrednik pracy rozpozna ich sytuację społeczno-zawodową, a po zebraniu niezbędnych
informacji, wspólnie z UP wyszuka oferty pracy zgodnych z ich oczekiwaniami, kwalifikacjami i
predyspozycjami, a także możliwościami lokalnego rynku pracy (min. 3 oferty / UP). Pośrednik
przygotuje UP do udziału w rekrutacji (omówi potencjalne pytania rekruterów i zweryfikuje
dokumenty aplikacyjne UP) oraz zainicjuje kontakty UP z pracodawcami. W toku realizacji
pośrednictwa pracy UP będą informowani o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na
lokalnym rynku pracy, a także zostaną wyposażeni w umiejętność sprawnego poruszania się po
rynku pracy i samodzielnego poszukiwania zatrudnienia.

Zadanie 8 – Indywidualny mentoring
aby zwiększyć szansę UP na utrzymanie pracy zdobytej dzięki udziałowi w projekcie,
zaplanowano wsparcie w postaci MENTORINGU. Na jego realizację przewidziano pulę 40 h, która
pozwoli wesprzeć np. 8 UP w wymiarze śr. 5 h / UP lub 10 UP w wymiarze śr. 4 h / UP. Mentoring
to specyficzna forma pomocy i wspierania w trudnych sytuacjach zawodowych i życiowych, zw.
głównie z problemami adaptacyjnymi, która może się okazać szczególnie ważna w nowym
miejscu zatrudnienia, dla osób z GD, powracających bądź wchodzących na rynek pracy.
Mentoring będzie polegał na indywidualnych spotkaniach i zbudowaniu relacji UP z
doświadczonym mentorem. Wsparcie mentora wesprze proces uczenia i rozwoju UP w
organizacji, firmie, jak i w procesach adaptacji społ. Korzyściami z tej formy wsparcia są m.in.:
możliwość kontaktu z pozytywnym wzorcem, autorytetem;
weryfikacja wiedzy i poglądów;
poznanie realiów świata zawodowego, procedur administracyjnych;
zwiększenie pewności siebie, pozytywnej samooceny i motywacji.

Uczestnikom/czkom Projektu oferujemy:
✅ Stypendium szkoleniowe (w wysokości 1 329,00 zł brutto = netto),
✅ Stypendium stażowe (w wysokości 1 994,40 zł brutto = netto/m-c) – dot. Uczestników/czek
odbywających staż,
✅ Zwrot kosztów dojazdu,
✅ Zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/osobą zależną,
✅ Catering,
✅ Materiały szkoleniowe,
✅ Ubezpieczenie NNW na czas trwania stażu zawodowego,
✅ Badania lekarskie.

WSKAŹNIKI PROJEKTU

Wskaźniki produktu:
Liczba osób bezrobotnych, w tym długotrwale bezrobotnych, objętych wsparciem w programie
– 8 Uczestników/czek Projektu (5 K, 3 M)
Liczba osób długotrwale bezrobotnych objętych wsparciem w programie – 2 Uczestników/czki
Projektu (1 K, 1 M)
Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w programie – 32 Uczestników/czki
Projektu (19 K, 13 M)
Liczba osób w wieku 18-29 lat objętych wsparciem w programie – 40 Uczestników/czek
Projektu (24 K, 16 M)
Wartość wydatków kwalifikowalnych przeznaczonych na realizację gwarancji dla młodzieży –
1 033 423,80 PLN
Liczba osób zamieszkujących na obszarze wiejskim wg klasyfikacji DEGURBA i/lub na obszarze
zagrożonym trwałą marginalizacją i/lub w miastach średnich tracących funkcje społeczno –
gospodarcze, objętych wsparciem w programie – 24 Uczestników/czek Projektu (14 K, 10 M)
Wskaźniki rezultatu:
Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu Projektu – 34 Uczestników/czek Projektu
(20 K, 14 M)
Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek,
po opuszczeniu Projektu – 10 Uczestników/czek Projektu (6 K, 4 M)
Liczba osób poszukujących pracy po opuszczeniu programu – 12 Uczestników/czek Projektu
(7 K, 5 M)
Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu programu –
36 Uczestników/czek Projektu (22 K, 14 M)
Liczba osób, które w wyniku otrzymanego wsparcia podjęły zatrudnienie na podstawie umowy
o pracę w wymiarze co najmniej ½ etatu zawartej na okres co najmniej 6 miesięcy –
8 Uczestników/czek Projektu (5 K, 3 M)

Inne wspólne wskaźniki produktu:
Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 4 Uczestników/czek
Projektu (2 K, 2 M)
Udział w Projekcie pozwoli Uczestnikom/czkom projektu:
✅ rozwiązać problemy utrudniające / uniemożliwiające aktywny udział w życiu społecznym
i zawodowym,
✅ nabyć / dostosować posiadane kompetencje (w tym cyfrowe) / kwalifikacje do potrzeb
pracodawców,
✅ zdobyć doświadczenie zawodowe, uzyskać i utrzymać korzystne zatrudnienie.

Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla
osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn.


Zapraszamy do kontaktu:
Biuro Projektu:
?ul. Muchoborska 6 piętro III pok. 306
54-424 Wrocław

Agata Michalska
? 574 596 798
? 727 176 446
? [email protected]
? [email protected]
? Znajdź nas na Facebook’u


Formularz aplikacyjny możesz wydrukować i przesłać za pomocą maila lub dostarczyć osobiście, przez osoby osoby trzecie, pocztą do biura projektu.  



ZASADY RÓWNOŚCI I DOSTĘPNOŚCI
Definicje:
Dyskryminacja – różnicowanie, wykluczanie lub ograniczanie ze względu na jakiekolwiek przesłanki
w szczególności płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język,
religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości
narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną. Celem lub skutkiem
dyskryminacji jest naruszenie lub brak uznania możliwości korzystania z wszelkich praw człowieka
i podstawowych wolności oraz ich wykonywania na zasadzie równości z innymi osobami.
Zasada równości kobiet i mężczyzn – wdrożenie działań mających na celu osiągnięcie stanu,
w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe
obowiązki. To również stan, w którym kobiety i mężczyźni mają równy dostęp do korzystania z zasobów
(np. środki finansowe, szanse rozwoju). Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej
bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci. Jest to również uwzględnianie perspektywy płci
w głównym nurcie wszystkich procesów i działań w ramach programów (tj. podczas przygotowywania,
wdrażania, monitorowania, sprawozdawczości, ewaluacji, promocji i kontroli programów).
Zasada równości szans i niedyskryminacji – wdrożenie działań umożliwiających wszystkim osobom
sprawiedliwe i pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia, bez względu na ich płeć, rasę, kolor
skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy
polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie,
niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
Zasady równościowe (horyzontalne) – rozumiane łącznie jako zasada równości kobiet i mężczyzn
oraz zasada równości szans i niedyskryminacji.
Projekt jest zgodny z zasadami równości szans Kobiet i Mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji,
w tym dostępności dla ON, tj. m.in. :
Projekt dostępny dla osób niepełnosprawności;
dodatkowe punkty dla osób niepełnosprawnych i Kobiet;
promowanie pozytywnego wizerunku Kobiet i Mężczyzn;
działania i treści przekazywane Państwu w ramach Projektu są wolne od ograniczeń
wynikających ze stereotypów płci;
uwzględnieniu elastycznych godzin zajęć umożliwiający godzenie życia zawodowego i
prywatnego;
język wrażliwy na płeć, równościowy;
miejsca realizacji wsparcia bez barier architektonicznych;
zastosowanie mechanizmu racjonalnych uprawnień – jeśli zdiagnozowano taką potrzebę wobec
danego ON.
Więcej informacji dotyczących Zasad równości szans Kobiet i mężczyzn oraz równości szans i
niedyskryminacji znajdą Państwo w linkach poniżej:

Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-
2027

Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych
Karta praw podstawowych Unii Europejskiej
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r.

Przejdź do treści