Odkryj Swoje Możliwości

Odkryj Swoje Możliwości

NR PROJEKTU: FEWP.06.12-IP.01-0070/23 Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze Europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie 06.12 Integracja społeczno-gospodarcza obywateli państw trzecich, w tym migrantów, współfinansowany ze środków UE w ramach EFS+.

Celem głównym projektu jest podniesienie do 30.06.2025 r. poziomu integracji społeczno-gospodarczej 50 (40 K, 10 M) obywateli państw trzecich, powyżej 18 roku życia, pracujących / uczących się / zamieszkujących na terenie województwa wielkopolskiego, (35 osób bezrobotnych, 10 osób biernych zawodowo, 5 osób pracujących), w tym 2 osoby z niepełnosprawnościami, poprzez objęcie ich kompleksowym i zindywidualizowanym wsparciem pozwalającym na lepsze funkcjonowanie w polskim społeczeństwie.

Przystąp do projektu, jeśli:

– masz ukończone 18 lat,
– jesteś obywatelem państw trzecich,
– poszukujesz pracy, uczysz się, pracujesz
lub mieszkasz w woj. wielkopolskim,
– chcesz podjąć zatrudnienie, nabyć
kwalifikacje, zdobyć doświadczenie
zawodowe.

Zapraszamy również osoby z niepełnosprawnościami!

Co oferujemy w projekcie:

– stypendium szkoleniowe (1193,00zł netto),
– stypendium stażowe (1790,30zł netto/msc),
– wsparcie tłumacza,
– zwroty kosztów dojazdu,
– zwrot kosztów opieki na dzieckiem bądź
osobą zależną (700,00zł msc),
– catering,
– materiały szkoleniowe,
– badania lekarskie, ubezpieczenie NNW,
– zgłoszenie do ZUS i odprowadzenie składek.

Uczestniczyć będziesz w:

– opracowaniu Planu Wsparcia Uczestnika,
– wsparciu asystenckim,
– kursie języka polskiego,
– szkoleniu z wartości i kultury polskiej,
– poradnictwie prawnym, psychologicznym
oraz zawodowym,
– szkoleniu zawodowym,
– stażu zawodowym,
– indywidualnym pośrednictwie pracy.


Szczegółowe informacje o projekcie

Nazwa projektu: „Odkryj swoje możliwości”, nr projektu: FEWP.06.12.IP.01-0070/23

Wartość projektu: 981 918,44 PLN
Dofinansowanie Projektu UE: 687 342,90 PLN
Okres realizacji projektu: 01.06.2024 r. – 30.06.2025 r.

Projekt realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze Europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie 6.12 Integracja społeczno-gospodarcza obywateli państw trzecich, w tym migrantów, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Celem projektu jest podniesienie do 30.06.2025 r. poziomu integracji społeczno-gospodarczej 50 (40 K, 10 M) obywateli państw trzecich, powyżej 18 roku życia, pracujących /uczących się /zamieszkujących na terenie województwa wielkopolskiego, (35 osób bezrobotnych, 10 osób biernych zawodowo, 5 osób pracujących), w tym 2 osoby z niepełnosprawnościami, poprzez objęcie ich kompleksowym i zindywidualizowanym wsparciem pozwalającym na lepsze funkcjonowanie w polskim społeczeństwie.

Grupa docelowa projektu to: 50 (40 K, 10 M) obywateli państw trzecich, powyżej 18 roku życia, pracujących / uczących się / zamieszkujących na terenie województwa wielkopolskiego, (35 osób bezrobotnych, 10 osób biernych zawodowo, 5 osób pracujących), w tym 2 osoby z niepełnosprawnościami.

W ramach przedmiotowego projektu przewidziano następujące zadania:
1. Identyfikacja potrzeb uczestników i opracowanie Planu Wsparcia Uczestnika – 50 UP x 4h/UP: 2 spotkania z doradcą zawodowym po 2 h, realizacja: I tura:07-08’24; II:09-10’24 w każdej po 25 UP)
– w ramach zadania dla każdego Uczestnika Projektu zostanie opracowany PLAN WSPARCIA UCZESTNIKA. W toku indywidualnych spotkań doradca zawodowy zdiagnozuje potrzeby i możliwości każdego Uczestnika Projektu w zakresie: znajomość j. polskiego, sytuacja na rynku pracy, wykształcenie (w tym zdobyte poza Polską), posiadane kwalifikacje, posiadane kompetencje, które mogą być poddane walidacji zgodnie ze ZSK, rodzaj wykonywanej lub poszukiwanej pracy, różnice kulturowe, płeć, wiek, status migracyjny etc. Przeprowadzona ww. diagnoza potrzeb i wynikający z niej Plan Wsparcia Uczestnika zostaną odpowiednio udokumentowane. Plan Wsparcia Uczestnika zawierać będzie formy wsparcia konieczne do realizacji w kontekście sytuacji Uczestnika Projektu, działania do samodzielnej realizacji oraz termin i warunki zakończenia Planu Wsparcia Uczestnika. W przygotowaniu Planu Wsparcia Uczestnika zostaną także wzięte pod uwagę trendy panujące na rynku pracy (w tym pożądane przez pracodawców umiejętności) przy jednoczesnym uwzględnieniu potrzeb i możliwości Uczestników Projektu. Celem działania jest udzielenie każdemu Uczestnikowi Projektu zindywidualizowanego i dostosowanego do jego specyficznych potrzeb wsparcia dla poprawy jego funkcjonowania w społeczeństwie polskim. W ramach Planu Wsparcia Uczestnika przeprowadzony zostanie test z zakresu znajomości języka polskiego. Dla części Uczestników Projektu, w zależności od potrzeb, zostanie zapewnione wsparcia tłumacza – dla 80% Uczestników Projektu.

2. Wsparcie asystenckie w codziennym funkcjonowaniu w relacji z systemem edukacji, służbą zdrowia i innymi instytucjami publicznymi – 35 UP x 8 h/UP (częstotliwość/długość spotkań wg zgłaszanych na bieżąco potrzeb UP), realizacja: I tura: 08-11’24; II tura:12’24-03’25 w każdej po 17/18 UP)
– asystent integracyjny będzie towarzyszyć Uczestnikom Projektu w codziennym funkcjonowaniu w relacji z systemem edukacji, służbą zdrowia i innymi instytucjami publicznymi, wsparcie w korzystaniu z usług medycznych i rehabilitacyjnych etc. Obowiązki asystenta integracyjnego to np.: wyjaśnianie zasad, norm i obowiązków funkcjonujących w Polsce, pomoc w poszukiwaniu mieszkań, nawiązywanie kontaktów z właścicielami mieszkań, pośredniczenie w kontaktach z wynajmującymi, wprowadzenie w realia rynku mieszkaniowego, tłumaczenie obowiązujących zasad, pomoc w płaceniu rachunków, towarzyszenie podczas wizyt u lekarza, wsparcie w korzystaniu z usług medycznych i rehabilitacyjnych, pośredniczenie w załatwianiu różnego rodzaju spraw urzędowych oraz w kontaktach z instytucjami (np. Powiatowym Urzędem Pracy, Urzędem Skarbowym, Urzędami Miast/Gmin, Urzędem ds. Cudzoziemców; szkołami/przedszkolami etc.), pomoc w wypełnianiu dokumentów urzędowych/pomoc w trakcie wizyt w urzędach itp., pomoc w zakładaniu konta bankowego, pomoc w korzystaniu z transportu publicznego lub uzyskania uprawnień do kierowania pojazdami, przekazywanie informacji o miejscach, do których można zwracać się z problemami, wyjaśnianie istniejących różnic kulturowych, istotnych dla jakości procesu integracji.

3. Kurs języka polskiego – 40 UP x 90 h/UP, realizacja: I tura: 08-11’24; II tura: 11’24-02’25 w każdej po 20 UP)
– bariera językowa to jeden z głównych problemów obywateli państw trzecich, by w jak największym stopniu poprawić funkcjonowanie Uczestników Projektu w społeczeństwie polskim dla 40 UP przejawiających największe deficyty w tym zakresie (na podstawie testu określającego poziom znajomości języka polskiego, przeprowadzonego na etapie Planu Wsparcia Uczestnika), zaplanowano KURS Z JĘZYKA POLSKIEGO (na poziomie wg PWU). Dzięki temu wsparciu UP nie tylko będą mogli poczuć się pewniej i bezpieczniej w nowej rzeczywistości, ale także będą mieli szansę na rozumienie komunikatów w przestrzeni publicznej, miejscu pracy i zamieszkania. Założona średnia liczba godzin dydaktycznych jak i program kursu bazować będzie na wytycznych zawartych w Rozporządzeniu MEN z dnia 18.02.2011 roku w sprawie ramowego programu kursów nauki języka polskiego dla cudzoziemców. Kursy językowe prowadzić będą do nabycia kompetencji [zgodnie z Wytycznymi dot. monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027]. Nabycie kompetencji zostanie potwierdzone uzyskaniem dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytych kompetencji (zaświadczenie po uzyskaniu pozytywnego wyniku testu). Minimalna liczba godz. na których musi być obecny UP, pozwalająca uznać, że ukończył kurs językowy wynosi 80%.
Usługi szkoleniowe przeprowadzą podmioty wpisane do RIS. Wymagania dot. trenerów (-wykształcenie wyższe/zawodowe lub certyfikaty/zaświadczenia/inne umożliwiające przeprowadzenie wsparcia i min.2-letnie doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie).

4. Szkolenia z wartości i kultury polskiej oraz działania integracyjne ze społecznością lokalną – 50 UP [6 grup (średnio 8-9 UP/grupę) x 18 h/grupę: 3 spotkania x 6 h/grupę], realizacja: I tura:08-10’24;II tura:10-12’24 w każdej po 25 UP)
– 50 Uczestników Projektu weźmie udział w szkoleniu z zakresu różnych aspektów polskiego życia kulturowego: polskiej historii i kultury, sztuki, literatury, filmu, wartości. Szkolenia w znacznym stopniu będą wspierać świadomość obywateli państw trzecich w obszarze społecznych aspektów życia w Polsce i jednocześnie dadzą możliwość i będą dobrą okazją do integracji z osobami w podobnej sytuacji życiowej oraz wymiany doświadczeń, co stanowi swoistą wartość dodaną projektu. Zajęcia będą dostosowane do poziomu językowego UP. W programie np.: położenie geopolityczne Polski, najważniejsze wydarzenia z historii Polski, religie w Polsce, życie codzienne Polsce, polska wielokulturowość, święta narodowe, religijne, obyczaje, polski folklor, najważniejsze zabytki kultury i dziedzictwa narodowego, najwybitniejsi twórcy kultury polskiej (dawni i współcześni). Ponadto dla ww. grup zaplanowano SPOTKANIA INTEGRACYJNE ZE SPOŁECZNOŚCIĄ LOKALNĄ prowadzone przez animatorów międzykulturowych. W ramach spotkań UP poznają lokalnych liderów, w tym przedstawicieli władz i/lub NGO, a także mieszkańców danego obszaru. Animatorzy organizując dyskusje, gry, prezentacje (etc.), wspomogą nawiązanie obustronnego kontaktu, kładąc nacisk na wspólnecechy i doświadczenia obu stron. Jednocześnie wspomogą wyrażenie i oswojenie obaw obu stron związanych z nową sytuacją, budując wzajemne zrozumienie i chęć dalszej współpracy. Szkolenia prowadzić będą do nabycia kompetencji. Nabycie kompetencji zostanie potwierdzone uzyskaniem dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytych kompetencji (zaświadczenie po uzyskaniu pozytywnego wyniku testu). Minimalna liczba godz. na których musi być obecny UP, pozwalająca uznać, że ukończył szkolenie to 80%.
Wymagania dot. trenerów (- wykszt. wyższe/zawodowe lub certyfikaty/zaśw./inneumożliwiające przeprowadzenie wsparcia i min.2-letnie dośw. zawod. w danej j dziedzinie).

5. Indywidualne wsparcie specjalistyczne w zakresie poradnictwa prawnego – 30 UP x 6 h/UP: 3 spotkania x 2 h, realizacja: I tura:09-12’24; II tura:12’24-03’25 w każdej po 15 UP- dla Uczestników Projektu z największymi deficytami wiedzy dot. zagadnień prawnych w Polsce przewidziano poradnictwo prawne. Prawnik będzie służył UP specjalistyczną pomocą na wielu różnych płaszczyznach m.in. wyposaży UP w wiedzę w zakresie kwestii związanych z legalizacją pobytu, administracyjnych i prawnych. Celem jest przygotowanie UP do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym, ekonomicznym i obywatelskim, aktywnego włączenia się w życie społeczeństwa polskiego, wiedzę na temat regulacji prawnych, praktycznego działania przepisów polskiego prawa, zasad korzystania z jego instytucji.
Poradnictwo prawne:
*legalizacyjne – dotyczy spraw związanych ze statusem pobytowym/procedur dotyczących legalizacji pobytu obywateli państw trzecich w Polsce, z zakresu prawa migracyjnego, azylowego, praw człowieka, dyskryminacji etc.
*integracyjne – umożliwienie skorzystania z porad prawnych dot. praw i obowiązków obywateli państw trzecich w Polsce, w szczególności praw pracowniczych, wsparcie w ułożeniu sobie życia w Polsce we wszystkich jego aspektach m.in. w ubieganiu się o świadczenia socjalne, rodzinne, mieszkania komunalne, uzyskaniu dostępu do edukacji i pomocy medycznej, wsparcie w uznaniu wykształcenia/kwalifikacji zdobytych za granicą etc.
Wymagania dot. doradców prawnych (- wykszt. wyższe/ukończone studia podyplomowe z zakresu prawa/certyfikaty/zaświad. /inne umożliwiające przeprowadzenie wsparcia i min.2-letnie doświad. zawod. w danej dziedzinie).

6. Indywidualne wsparcie specjalistyczne w zakresie poradnictwa psychologicznego – 30 UP x 6 h/UP: 3 spotkania x 2 h, realizacja: I tura:09-12’24; II tura:12’24-03’25 w każdej po 15 UP
– dla Uczestników Projektu, u których podczas tworzenia Planu Wsparcia Uczestnika zdiagnozowano silne bariery mentalne ograniczające aktywność społeczno-zawodową w Polsce przewidziano poradnictwo psychologiczne. Nierzadko są to osoby, które doświadczyły cierpienia, a w efekcie często także uszczerbku na zdrowiu, również tym psychicznym. Część z nich była bezpośrednimi świadkami śmierci innych osób, w związku z czym obecnie towarzyszy im poczucie lęku, smutku, obawy o bliskich, pozostawionych w ojczyźnie lub tęsknota za tymi, którzy w wyniku działań wojennych stracili życie. Psycholog wesprze UP w:
*trudnościach spowodowanych wcześniejszymi traumatycznymi doświadczeniami,
*obecnie doświadczanych kryzysach,
*szoku kulturowym,
*trudnościach związanych ze zmianą statusu, pozycji, ról społecznych,
*doświadczeniach rozłąki z rodziną.
Uczestnik Projektu będzie mógł: otrzymać wsparcie i zrozumienie w trudnych sytuacjach, poprawić rozumienie i radzenie sobie z własnymi emocjami (lękiem, niepokojem, osamotnieniem, agresją), otrzymać wsparcie przed podjęciem ważnych decyzji życiowych, wspólnie poszukać rozwiązań dla napotykanych problemów.
Wymagania dot. psychologów (- wykształcenie wyższe kierunkowe i min.2-letnie doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie).

7. Indywidualne wsparcie w zakresie poradnictwa zawodowego – 30 UP x 6 h/UP: 3 spotkaniax 2 h, realizacja: I tura:09-12’24; II tura:12’24-03’25 w każdej po 15 UP
– dla Uczestników Projektu najbardziej oddalonych od rynku pracy zaplanowano poradnictwo zawodowe. Poradnictwo będzie realizowane w formie indywidualnych spotkań – bezpośrednie wsparcie doradcy zawodowego w celu zapewnienia kompleksowych działań ukierunkowanych na rozwiązanie problemu zawodowego UP np. zagrożenia zwolnieniem /utrata /zmiana pracy /pomoc w podejmowaniu wyborów edukacyjnych, szkoleniowych i zawodowych oraz w zarządzaniu rozwojem zawodowym. Poradnictwo zawodowe będzie wspomagało aktywny proces adaptacji na rynku pracy, wspomoże proces poszukiwania pracy, z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji UP. Obejmie m.in. następującą tematykę: rynek pracy, rozmowa kwalifikacyjna, autoprezentacja, komunikacja, analiza mocnych i słabych stron. Doradca będzie pomagał rozwiązać bieżące trudności w sferze zawodowej, co pozwoli osiągnąć trwałe efekty zmiany postaw i sytuacji UP. Podczas realizacji wsparcia doradca będzie stosował narzędzia i metody służące badaniu poziomu zachodzących przemian (wzrost – spadek) w poszczególnych obszarach rozwoju. Wyniki tej pracy będą dokumentowane, aby jednoznacznie określić stopień realizacji celu obranego przez UP. Będzie to kluczowy element wzmacniania motywacji UP do zmiany ścieżki kariery i mobilności zawodowej.

8. Szkolenia zawodowe dla 30 UP – śr. 100 h/UP: śr. 20 dni x 5 h, realizacja: I tura:09-12’24; II:01-04’25 po 15UP
– dla Uczestników Projektu bez zatrudnienia przewidziano szkolenia zawodowe. By zwiększyć szansę UP na uzyskanie i utrzymanie zatrudnienia dla 30 UP zaplanowano SZKOLENIA ZAWODOWE służące nabyciu kompetencji lub kwalifikacji zawodowych. Szkolenia będą uwzględniać rzeczywiste potrzeby na określone kwalifikacje i umiejętności na reg./ lokalnym rynku pracy (na podst.badań i analiz). Szkolenia będą realizowane indywidualnie lub grupowo (w zależności od tematyki/ charakteru szkolenia). Efektem szkoleń będzie nabycie kwalifikacji lub kompetencji. Fakt nabycia kwalifikacji potwierdzony zostanie odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem), rozpoznawalnym i uznawanym w danym środowisku, sektorze lub branży, a fakt nabycia kompetencji poprzez wydanie dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji. Minimalna liczba godzin, na których musi być obecny UP, pozwalająca uznać, że ukończył szkolenie wynosi 80%. Założono, że min. 60% UP biorących udział w szkoleniu uzyska kwalifikacje lub kompetencje. Podczas szkoleń będą wykorzystywane różnorodne, angażujące UP metody kształcenia oraz środki i materiały dydaktyczne. Uczestnicy Projektu otrzymają stypendia szkoleniowe. Części UP (w zależności od potrzeb – założono dla 50 % UP) zostanie zapewnione wsparcie towarzyszące w postaci badań lekarskich (jeśli wymagać będzie tego tematyka szkoleń).
Usługi szkoleniowe w proj. przeprowadzą podmioty wpisane do RIS.
Wymagania dot. trenerów(-wykszt. wyższe/zawod. lub certyfikaty/zaśw./inne umożliwiające przeprowadzenie wsparcia i min.2-letnie dośw. zawod. w danej dziedzinie).

9. Staże zawodowe dla 25 UP z największymi deficytami w zakresie doświadczenia zawodowego (powiązane z odbytymi szkoleniami) – 25 UP x 3 miesiące, realizacja: I tura:09’24-01’25; II:01-05’25 w każdej po średnio 12-13 UP
– 25 Uczestników Projektu z największymi deficytami w zakresie doświadczenia zawodowego zostanie objętych wsparciem w formie 3 miesięcznego STAŻU spójnego z tematyką odbytych szkoleń (jeśli dotyczy), podczas których wykorzystają posiadane kompetencje i kwalifikacje zawodowe w rzeczywistym środowisku pracy, nabędą praktyczne umiejętności do wykonywania pracy i ostatecznie przełamią bierne postawy. Wsparcie stażowe realizowane zg. z zaleceniem Rady UE z dn. 10.03.2014 ws. ram jakości staży oraz z Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży. Staże odbędą się na podstawie trójstronnych umów między Wnioskodawcą, UP i pracodawcą przyjmującym na staż, zawierających podstawowe warunki przebiegu stażu, w tym: cel, okres trwania stażu, wysokość stypendium, miejsce wykonywania pracy, zakres obowiązków oraz dane opiekuna stażu i UP odbywającego staż. Zadania w ramach stażu będą wykonywane w oparciu o program stażu (opracowany indywidualnie z uwzgl. potrzeb i potencjału stażysty), przygotowany przez podmiot przyjmujący na staż i organizatora stażu oraz podpisany przez stażystę. Przy ustaleniu programu stażu uwzględnione zostaną predyspozycje psychofizyczne i zdrowotne, poziom wykszt. Oraz kwalifikacje zawodowe UP. Program będzie określał m.in. nazwę zawodu/specjalności, zakres zadań UP, rodzaj uzyskiwanych kwalifikacji/umiejętności i sposób ich potw., harmonogram stażu oraz opiekuna stażu. UP odbywający staż wykonują zadania w wymiarze 40h/tydz. i 8h/dzień (ON w stopniu znacznym lub umiarkowanym – 35h/tydz. i 7 h/dzień), pod nadzorem opiekuna stażu, który wprowadzi UP w zakres obowiązków oraz zapozna z procedurami i zasadami organizacji, a także będzie monitorował realizację obowiązków i celów edukacyjnozawodowych (zg. z programem stażu) oraz udzielał informacji zwrotnych stażyście na temat osiąganych wyników i stopnia realizacji zadań. Po zakończeniu stażu opracowana zostanie ocena (w formie pisemnej przez podmiot przyjmujący na staż), uwzględniająca osiągane rezultaty oraz efekty stażu. Wnioskodawca po zapoznaniu się z opinią pracodawcy wyda UP zaświadczenie o odbyciu stażu.
Efektem stażu będzie nabycie/rozwój kompetencji zawodowych. W ramach proj. zaplanowano otwarty nabór ofert stażu od podmiotów przyjmujących na staż.

10. Indywidualne pośrednictwo pracy – 40 UP x 6 h/UP: 3 spotkania x 2 h, realizacja: I tura:09’24-01’25; II:01-05’25 w każdej po średnio 12-13 UP
– sprawne wejście na rynek pracy zapewni UP indywidualne WSPARCIE POŚREDNIKA PRACY, który pozyska oferty pracy od pracodawców, a następnie przedstawi każdemu UP oferty (min.3/UP) zgodne z ich kwalifikacjami i doświadczeniem, a także adekwatne do ich potrzeb i możliwości. Wsparcie będzie skierowane do osób na podstawie zdiagnozowanych barier wejścia na rynek pracy oraz oddalenia od rynku pracy. Pośrednik będzie wspierał UP w poruszaniu się po rynku pracy: przygotuje do udziału w rekrutacji (omówi potencjalne pytania rekruterów i zweryfikuje dokumenty aplikacyjne UP) oraz zainicjuje kontakty UP z pracodawcami. Pośrednictwo pracy pomoże w jak najtrafniejszym doborze, w możliwie krótkim terminie odpowiedniego stanowiska pracy dla UP.

Uczestnikom projektu oferujemy:
– Stypendium szkoleniowe (w wysokości 1 193,00 zł netto)
– Stypendium stażowe (w wysokości 1 790,30 zł netto/m-c)
– Wsparcie tłumacza
– Zwrot kosztów dojazdu
– Zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/osobą zależną (w wysokości 700,00 zł netto/m-c)
– Catering
– Materiały szkoleniowe
– Badania lekarskie

Wskaźniki projektu:
Wskaźniki produktu:
1.Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 2 UP (1 K, 1 M)
2.Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie – 50 UP (40 K, 10 M)

Wskaźniki rezultatu:
1.Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu projektu – 28 UP (23 K, 5 M)
2.Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu projektu – 12 UP (10 K, 2 M)
3.Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu projektu – 28 UP (23 K, 5 M)

Udział w projekcie pozwoli Uczestnikom projektu:
– pozwoli na lepsze funkcjonowanie w polskim społeczeństwie,
– rozwiązać problemy utrudniające lub uniemożliwiające aktywny udział w życiu społecznym i podjąć zatrudnienie,
– nabyć/dostosować posiadane kompetencje/kwalifikacje do potrzeb pracodawców,
– zdobyć doświadczenie zawodowe.

Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn.

FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Dane do kontaktu:
Fundacja Aktywizacji Społecznej bestWAY,
ul. Polna 6, 64-600 Oborniki

Telefon: 574 596 798, 789 100 690
e-mail: [email protected]

Biuro Projektu: ul. Polna 6, 64-600 Oborniki
Biuro Projektu czynne jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:30 – do 15:30

Formularz rekrutacyjny możesz wydrukować i przesłać za pomocą maila lub dostarczyć osobiście, przez osoby osoby trzecie, pocztą do biura projektu.  

Przejdź do treści